From:
Allan Kiviaho <[log in to unmask]>
Date:
Mon, 4 Feb 2008 17:53:19 +0200
d[080204] x[Kiviaho Allan] z[KivA-H24rg]
s[Re: Scuto statounitese protective anti-missile sur le territorio polonese
e czech - II]

Car Jerzy!
Infortunatemente io inviava te un concepto.
Ecce un secunde concepto ...

Jerzy Gralak a Ingvar Stenström:
Multe gratias mi foris amico, ma mi problema ancora non finiva.
Io time que precise traduction non es exact. Io spera, que vos
ancora continuara cercas de un adequate expression.
Gratias in avantia, Jerzy
------------------------------------------------------|--------

Si tu invia exacte phrases polonese, io crede que on
pote respondar con traductiones e expressiones
sufficientemente exacte in interlingua.

Cordialmente

Allan Kiviaho

********************************
MI SECUNDE CONCEPTO COMENCIA HIC
********************************

Salute, Jerzy!

Iste terminos son in certe linguas:

Germano:
- Anti-Raketen-Raketen ("Rocchettos anti-rocchetto").
  Ver, il es dubitose a appellar missiles
  [= rocchettos guidate] pro pur rocchettos.
- Raketenschild (interlingua: Scuto anti-missile)

Anglese: [Le projecto: NMD (National Missile Defence)]
- The anti-missile shield

Espaniol: defensa de misiles balísticos: (ia: Defensa
contra missiles ballistic).
escudo antimisiles

Russo: Protivoraketnyj sxit (scuto antirocchetto)
Translitteration cyrillic-latin-cyrillic, vide
http://www.interlingua.fi/

Dubitose es le "solution" francese:
------------------------------------------------------|--------

Le bouclier [*] anti-missiles américain en Pologne

Iste parola es trovate etiam in anglese: buckler
ancian francese: bocle
francese: boucle
latino: buccula (corregia a gena de casco [*])
-----
[*]
Io pensa que le systema statounitese in Polonia,
Czechia e ubicunque es un systema major contra
attaccos nuclear - un plen scuto rectangular, non un
minuscule "corregia a gena".

Altere parolas latin:
- - - - - - - - - - -

clipeus = de ligno, incrustate con pelle, ronde, pro
infanteria legier e cavalleria

scutum = de ligno, incrustate con pelle,
quadrilateral, pro infanteria pesante

pelta = parve, legier, in forma de un luna crescente,
un arma grec

cetra = legier, de pelle, un arma de populos auxiliar
in le imperio roman.

*******
CZECHIA
*******

Czechoslovachia habeva un placio special in le cordes
finlandese proque il era, con Finlandia, le sol nove
stato vermente democratic que nasceva sur ruinas del
grande imperios europee post le prime guerra mundial.

Quando Czechoslovachia se divideva in duo partes, le
finlandeses non sapeva como reagiar. E que appellar
iste duo nove statos? Slovachia era un cosa facile,
nos appella lo "Slovakia". Sed io ha nunquam
comprendite, proque nos debe appellar le parte
"westerne" "Tshekin tasavalta" o "Tshekki"
(littralmente un czec", quando le medietate del est es
Slovakia sed non Slovakki).

ESPERANTO

kontraúmisila misilo
kontraúmisila shildo

IDO

RUSIA : - RUSIA CESIGAS SUA PARTOPRENO A LA KONTRATO KTE
Prezidanto Putin signatis, pasinta-venerdie, lego qua cesigas
la partopreno di Rusia a la kontrato pri la Konvencionala Trupi
en Europa (KTE), t.e. un de la maxim importanta texti qui
establisas la sekureso sur la Anciena Kontinento (Europa NDLT).
Tale la guvernerio di Moskva protestas kontre la extenso di
NATO/OTAN vers lua frontieri e kontre la projeto di Usana
kontre-misila* shildo en Europa.

dictionario anglese-ido
http://www.homunculus.com/babel/glossaries/engido.html