From:
Date:
Sun, 28 Jan 2001 10:23:03 +0100
Kjell Rehnstrom scribeva:
>Mario Malaguti wrote:
>
>Habente vagate in un silva upplandese e essente distante del computator
ego ha
>dedicate alcun pensatas al question del diffusion del italiano in Europa. Lo
>sequente es multo impressionistic pecias de memoria e forsan ante toto
concerne
>le imagine de Italia.

(omissis)

>Cellus

Io non contava vermente in un analyse assi ben componite. Gratias Kjell.
Tu offere le themas de multe possibile approfundamentos. Pro me uno serea
relative al pictura e le secundo al evolution del economia e del trafficos
commercial.
Iste secunde aspecto, que pote parer secundari, in le cursos de studio de
adresse commercial, es al contrario sempre coordinate al geographia, al
historia e, isto pote semblar surprendente, al litteratura e al costume.
Le aspecto que io ha appreciate in tu texto ha essite illo de individuar le
possession de cognoscentias que characterisa un cultura europee que nos
recipeva.
E forsan, si nos sape guardar le passato, nos dicoperi que sempre nos ha
practicate in le viver quotidian un unitate que solmente le divisiones politic
ha attenuate, limitate, contraponite. Isto non era pro le artes e le
professiones, que non cognosceva frontieras, perque illos sequeva le
trafficos,
que non pote esser obligate al interior de areas politic.
Le actual UE non es que un re-proposition del themas economic que move le
resto
del mundo.
Io considera, per exemplo, que al Archivos de Stato del Republica de Venetia,
un grande quantitate de documentos demonstra que anque illes qui exerceva
mestieros in le XVII seculos scribeva contractos, contos, facturas. E era
illes, in lor associationes, qui committeva le obras de arte.

In le dies passate io ha ascoltate le mesme preoccupation esponite in Italia,
como in le USA. Nos assiste al abandono del studio e de un adequate
preparation
del juvenes.
In Italia ora illes qui termina le studios universitari es pro 55% feminas, le
masculos abandona plus facilemente le studios.
Qual sera le capacitate de reger le mercato, le economia, etc. in Italia, ma
anque in le USA, in comparation al cura que le paises emergente ora, al
contrario, pone in le preparation del juvenes?
E que dicer del systema scholastic anglese que es considerate al plus basse
nivello intra illos europee?
On dice que le ben-esser non produce stimulation al preparation scholastic.
Il es como dicer que, pervenite a un nivello de vita, nos non haberea, in
general, plus propension pro un melior preparation.
Isto pote valer in general, obviemente, perque le culturas occidental continua
a producer formation e resultatos de sempre plus alte nivellos.
Oh Deo! Non debera io conluder que isto es un ulterior demonstration que illes
qui conta, illes qui tira, illes qui decide, al fin es sempre un limitate
minoritate?
E le ideales politic de un sorte e de un alteres? Utopias que rege le tempore
de relevar ancora un vice que uno, e sol uno era Canaletto e, como ille, tante
alteres, sempre e comocunque in omne realitates del viver in un restricte
quantitates de personas.
E le resto se nomina vulgo. Belle le anglese common people.

Mario Malaguti