From:
jasef harb <[log in to unmask]>
Date:
Tue, 3 Oct 2006 13:22:01 -0700
Petro scribe:

-Naturalmente, ma le facto mesme, que ille veni de Galilea anque non significa automaticamente, que ille haberea essite un judeo de origine.

  *Io te repete le definition de judeo: del populo hebree, relative al que professa le lege de moyse

-Jesus rejectava le leges de Moyse; ille ha dicite, quando on le demandava super le leges, que 'ille va dar un nove lege a uno: le lege del amor; 1) que tu ama tu patre in le celo 2) que tu ama tu co-homines'. Isto es toto; del resto isto es le summarisation del duo tabellas de lege per Moyse: le prime ordine es le resumé del prime tabella e le secunde es le resumé del secunde tabella.

  *Illo es false, Jesus esseva un ver Judeo que respectava omne le preseptos del lege de Moyse, mesme a vices ille habeva aere de Juedo radical e illo non esseva multe longitan del fariseos ben que ille criticava alicun cosas de illes.

Io non comprende isto. Naturalmente il ha judeos anque extra Israel.

  * :/

Io ha observate, que a plure homines (io pensa, "educate" e habitante specialmente in circumstantias moderne, sin traditiones, sin radices), qui non son de origine judee, il ha un inclination, un interesse natural al cultura judee (esque tu intende isto?), como un cultura de plure milles annos (pro assi plenar le manco de lor proprie culturas). Ma non solmente iste cultura es tanto vetule, on pote "seliger" ex inter plures de iste sorta. P. ex. anque le cultura hungare include tracias de origine de plure milles annos e le musica hungare, le dansas, le lingua es multo exotic anque ancora hodie mesmo pro altere europanos. E on pote parlar super le ancian culturas indian (de America), etc.

   ???

Isto era solmente _un_ caso mentionate in le biblia (e alora anque su parentes viveva in Judea, insimul con ille), del resto nos sape nihil super le infantia de Jesus. Secundo le libro de Badiny (e secundo alteres, io pensa) in ille tempore le familia de Jesus migrava a in Parthia. E le referentia, que tu mentiona se tracta non de illo, que ille ha apprendite le torah, ma ille lo ha explicate.

  * illo es secun le tradition judee in le qual le infante intra in le synagoga e lege pro prime vice, hic Jesus non critica nihil.

Nemo ha asserite, que illes era christianos (de origine, ante que incontrar Christo, naturalmente). Io scribeva solmente, que illes non era judeos de sanguine, deveninte de Galilea. Forsan illes era judeos de religion, ma non del sanguine.

  * Ben illo non es importante de omne formas, si on analysa le forma in le qual illes ha scripte le nove testamento, illes esseva multe judeos.

Paulo lo era, le ver discipulos non.

  :/

Gratias, ma 1) io non osava usque ora leger ulle libro in francese, non sapente le francese 2) le libro de BADINY-JÓS Ferenc ha quasi 500 paginas e io volerea leger primarimente illo, ante (o in vice de...?) de leger altere libros con thema religiose. E isto progrede lentemente, proque io lege le libro solmente a vices e io me dedica leger lo multo difficilemente, proque il me face nervose, que le autor sempre se repete. (Como io ja ha scribite, su contra-paulinismo e anti-semitismo es exaggerate. Del resto ille refere a fontes extra le biblia; a scripturas apocryphe e le "tradition" de altere populos - e io pensa a su proprie recercas. Io scribe: "io pensa", proque super le fontes io sape ancora pauc, stante ancora al initio del libro.)

Non necessarimente plus clar, ma certemente plus large vista in iste question.

  * in fine on non pote hacer se un ver idea con le prime libro que on lege super un thema, assi mesme le grande parte de autores concorda en un subjecto e que il ha un sol que dice un nonsenso on pote facer se questiones :/

  Vale

  Jsf

Get your own web address for just $1.99/1st yr. We'll help. Yahoo! Small Business.