From:
STAN MULAIK <[log in to unmask]>
Date:
Wed, 17 Jan 2001 15:34:09 -0500

>Ben dicite! Interlingua es un ponte inter le linguas romance e nos
>alteres. Illo non es un interromanic lingua. Pro isto il ha romanova,
>romanal e altere idiomas, si non parlar de portiniol etc.
>
>Il ha essite un grande clamor in re mi uso de _ego_, sed on debe tunc
>pensar del facto que iste parola _existe_ in le IED. Illo non es un parola
>que ego ha ipse extrahite de catalano antique o latino medieval o francese
>antique.
>
>Ego lo vide vice post vice: le labor del IALA era facticamente multo ben
> [...]

Kjell:  Tu ha ration, interlingua non es generalmente un "interromanic
lingua".  Mais su particulas grammatic debe esser interromanic. Il non
es possibile de obtenir particulas per altere que duo o plus linguas
romance in le linguas fontal.  Le russo, le anglese, e le germano ha
particulas troppo dissimilar a provider prototypos commun.  Isto esseva
clar a IALA in 1945 quando illo scribe in su reporto que le grammatica
de interlingua debe esser romance in forma.  Mais le regula de tres
esseva destinate de faller in resolver tote particulas grammatica,
proque in plure casos il non ha tres linguas romance in le linguas
fontal in accordo.  Altere solutiones romance es alora possibile.
Un solution - de plure - es a usar particulas latin.  Isto ha le
problema que hodie, mesmo plus que in 1951, le latino es minus e minus
cognoscite per le populationes del mundo.  Un altere solution, e isto
ha jam essite  usate in numerose casos como - ma, anque, alcun,
porque, pois, etc. - es a vader al varie linguas romance pro trovar
solutiones bastantemente international de esser recognoscibile per
grande populationes de parlantes.  Ben que le IED contineva "celle"
e "ci" istos ha necun appoio etymologic, proque illos es unicamente
francese.  Si on pote tolerar "celle" e "ci" que non es immediatemente
recognoscibile per altere que illos qui sape le francese, ille pote
tolerar "aquelle" e "aqui" que es recognoscibile per italianos, romanianos,
espanioles, e portugese -- plus que 600.000.000 de parlantes!
Iste parolas es melior plancas in su ponte al linguas romance que
"ille" o "celle" o "hic" o "ci".  Rememora que le espaniol al latere
del anglese es le secunde lingua international in le mundo.  E le
portugese es parlate per multe milliones in Brazil.  Il es melior a
ha diffcultates inter alcun poc svedeses e agrammatic statosuniteses
que intra le espanioles, italianos e portugeses/brazilianos.  E
"aquelle" e "aqui" non es justo espaniol o portugese, mais prototypos
de altere linguas romance, assi io non los vide como parolas
unicamente espaniol.  Io non insiste que tu e Paul scribe "aquelle"
e "aqui" mais que tu tolera illes qui lo face, justo como nos tolera
tu "ego".

Stan