From:
Kjell Rehnstrom <[log in to unmask]>
Date:
Mon, 14 Dec 1998 10:31:44 +0100
Ensjo respondeva a un mi question in re le parola protugese _partenariado_:

>Si, Kjell. In iste paginas, "partenariado" es usate como "partnership".
>
>Le presentia del parola "partenariado" in portugese pare esser un phenomeno
>totalmente europee. Io opina que le unification europee provocava un major
>interrelationamento inter interprisas del varie paises membros. Assi, il
>me pare
>normal que parolas multo usate in negotios -- como lo es le francese
>"partenariat" comencia invader le linguas circumstante.
>
>Isto es obviemente un phenomeno multo recente.

Si, claro, alcun annos retro io audiva un prelection (un conferentia) in le
qual on diceva que le daneses, qui es le plus vetere membros del Union
Europee del paises scandinave habeva notate que il se forma un danese euesc
(euatre) que se differe del danese normal.

In Svedia on vole facer le plus grande parte del traductiones in Svedia pro
non totalmente perder le contacto con le lingua.

In svedese nos pro exemplo non usa le verbose preambulos que es legio in
textos euan. Nos proba usar un lingua que es si clar que possibile. A vices
on forsan es troppo simplistic, pensa certe juristas, ma in general isto
crea relativemente clar textos.

Euismos que io me recorda es: transparentia (pro nostre principio de
publicalitate - le facto que cata documento statal es accessibile per omne
cives interessate). Le transparentia in le union sembla significar que on
debe facer le tractamentos de certe questiones transparente al publico, ma
isto non es mandatori, isto es como un voluntate, que on pote procrastinar
a maniana si on non vole un discussion public.

Il ha un enorme differentia cultural in iste respecto inter le paises
scandinave e le resto del union, ubi on non - como io lo vide - ha
interesse in le participation del cive in ulle politica. Le politica pro le
professionales, qui vive in le estufa in Brusselas e non comprende plus
como vive le populo.

Le Union es in le processo de crear un nove Union Sovietic.The ghost Goes
West era un vetere film del quali io involuntariemente pensa in momentos de
europessimismo.

Kjell Rehnstroem
Vaenortsgatan 87
S-752 64  UPPSALA