From:
Date:
Sat, 7 Aug 1999 22:11:25 +0200
JJB wrote:

> Kjell scribeva...
> era
> alternativa
> poetic
> >
> Kjell, in isto tu ha multissime ration,
> io alsi crede que le problema inter
> le UMI e le Institute non esseva le
> religion, e que illo esseva solmente
> un del obvie pretextros pro facer
> ruitos desde un latere del Atlantico
> al altere. Ma... Io alsi crede que il
> es importante que le veritate es
> exponite!

Naturalmente, e illo es obviemente multo interessante...
> [...]
> del problemas inter le Institute e le
> UMI. Proque? Proque io sempre
> videva le membros del UMI in un
> alte reguardo... si, como mi heroes!
> Paolo includite! Tunc, le cosa con
> IL_STRAT e le inclusion de alcun
> personas ma non io. Isto io poteva
> comprender proque in comparation
> io esseva multo nove al mundo de
> Interlingua. Ma le insultos in mentionar
> mi nomine? Proque insultar me a mi?
> Que faceva io a necun del IL_STRATegistas.
> Tunc io veniva a vider isse oligarchia como
> un gruppo contraproductive. Proque non
> avantia le Interlingua in le mundo hodie?

Ego etiam non appertine al personas de il-strat e ha solmente audite echos de
isto, per consequente ego narra lo que ego ha vidite e in mi optime memoria.
Durante le conferentia in Zwolle (o forsan etiam a Borne) le quales ego
assisteva, on parlava de alcun cosas extra ordinari inter le Interlingua
Instituto e le UMI. De que se tractava, on non voleva narrar, e ego lassava le
cosa, agente secundo mi experientia que cosas veni al superficie plus o minus
tarde.

De mi proprie puncto de vista ego habeva un impression, e ego da conta a isto
in plus como un sorta de evidentia e illo es mi impression multo subjective,
que le Interlingua institute se interessava multo in un specie de actiones in
academia que semblava haber multo mal effecto, o quasi nulle effecto... E ego
repete, isto era mi impression multo personal e ego poteva judicar isto
solmente per le lectura del Panorama e de altere publicationes....

Ego habeva contactos con le SSI, le DIU, le Danese Interlingua Union, e etiam
con nederlandeses e franceses e poteva formar un idea de como on lanceava
interlingua, usante le resources de personela e moneta que era a lor disposition....

Sed ego non comprendeva multo como age le Interlingua Institute, e in veritate
isto non era mi concerno. Ego probava secundo mi capabilitate informar le
svedeses in re interlingua...

> [...]
> e preoccupate con situationes personal
> e discussiones trivial!
>
> Pro le Americanos le inclusion de religion
> in cosas regular non se face. Proque
> indubitabilemente illo resulta in problemas.
> Hic cata persona ha le libertate de pensar
> como on vole. Obviemente illo non es le
> situation in multe altere paises. In special
> ubi le politico-theologos ha multe influentia
> in le goberno. Caso in puncto es Grecia e
> Russia. Le ecclesias orthodoxe son le plus
> offensores de persecution a altere personas
> que alsi clama esser christian. Si tu non
> es orthodoxe tu non es un christiano secun

Nota, que secundo le message que Jay includeva il non solo se tractava del
religion, sed un altere critica era que le UMI habeva un mention de
interlingua e le lucta contra le excessive uso de alcohol, un cosa que ego
trova extrememente supportabile, e cata persona qui non vole, pote non leger lo...

Interlingua jam functiona, in un multo micre scala, como un lingua
international autentic, e pro multe humanos le religion e le differentias
religiose es ibi pro esser discutate pro omnes interessate, isto es parte del
lingua de debe esser practicate. Nos ha etiam un excellente opportunitate
solver le eventual conflicto (anglophonos vole ben traducer eventual per _if
any_ e toto es comprensibile) usante interlingua e nos nos meliora in le uso
del lingua. Excellente!

> Pro me le situation actual, ubi io face demandas
> e solmente tu e duo alteres ha offerite un
> cammino de calma e quiete discussion es
> un proba pro me que le officiales del UMI
> le qual son membros del lista non vole que
> le veritate inter le Institute e le UMI appare
> al aere fresc pro le publico, pro comprender.

Le cosas religiose e antialcoholic es un symptomo, non le causa, tanto ego
pote dicer jam a iste stadio. Il ha un cosa, tanto es clar, que crea un
problema. De mi latere in le mundo il appare que le problema es le Interlingua
Institute, sed Jay vide le cosa alteremente, e pote esser que ille ha vidite
cosas que ego non ha notate.

> Le morte del Institute esseva un sacrificio.
> Io non del toto defende le actiones del
> Institute, io non esseva un membro del
> Institute, io solmente petiva materiales e
> sempre illos respondeva. Multe vices
> con grande generositate e con messages
> amical. Ma del UMI io sempre adiva cosas
> mal in re le Institute. Io non voleva prender
> le aures de necun del duo partitos. Io me
> manteneva neutral in re al guerra transatlantic.

Ego comprende le attitude de Jay in isto que ego ha probate, secundo mi
comprension, divulgar interlingua usante lo, e isto es toto quanto me concerne.

> Ma le culpa proque le Institute debeva morir?
> Qui ha le culpa? Qui lo voleva? Qui es
> responsabile? Ma con mi demandas
> al lista io non recipeva bastante responsas
> del personas que io sape pote dar responsas.

Ego suppone que on debe demandar del causa, non del culpa. Que cosa ha ducite
al cessamento del instituto, e esque illo vermente es cessate, esque illo non
solo diminue certe operationes???

> E lo ultimo in saper que mi consideration
> como membro del IL_STRAT esseva
> bloccate per alcunos involvite in le disputa
> del Institute e le UMI... isso el le culmine!
> Que le IL_STRATegistas me appella a mi
> "a real asshole" in anglese isto es un
> insulto de grande disgusto e de grande
> denigration. Proque dispreciar me? Que
> faceva io a necun del gruppo IL_STRAT?

Obviemente anglese era le lingua in le il_strat. Qui appellava Jay assi, il
sembla que le citate phrase anglese es multo abusive e postularea un del multe
disculpationes del quales nostre medios es assi plen. Le persona qui in un
lista se expressa in un tal maniera non pote esser a su sensos normal e debe
forsan esser tractate con clementia.... Incredibile! De infantes on poterea
audir tal cosas ma de adultos?!

Non que ego vole dar un signification a me qual ego non possede, ma in alcun
instante ego demandava si ego pote esser un membro del IL_STRAT_ e lo que ego
audiva era que no, pro alcun causas que ego non cognosce, e vermente non me
interessa, si on non vole mi adjuta isto non es importante. Ego usa
interlingua e isto basta pro me.

Interlingua es un lingua e non le movimento.

> E isto io apprendeva recentemente, illo
> occurreva jam duo annos secun como
> io lo ha potite arrivar a comprender. E
> lo que io non comprende es que io dava
> tante horas al avantiamento del belle
> lingua international! Proque insultar me
> assi? Que faceva io a necuno del
> oligarchistas?

Pote esser que on a certe instantias non vole que interlingua disfloresce!
Isto es un phantastic theoria de conspiration, multo amusante :-)

> Ma io alsi pote acceptar que illos non
> son super-humanos. E in su conversationes
> private illos osa dicer cosas que non
> dicerea in publico. Ma que de illo? Proque
> non diceva Paolo al gente con buccas
> immunde pro mundar su forma de parlar?
> Si io esseva illac io definitivemente
> dicerea alcun cosa in re le uso de
> parolas denigrante pro personas que
> io considera amicos. In isto sin haber
> un campion o defensor io me senti
> como un "motherless child" sin recurso
> a necun forma de defensa in le abuso
> private que nunc io audi existeva in le
> discussiones del IL_STRATegentsia.

Como dicte, un adulte persona qui se expressa assi sin cognoscer un certe
persona o sin haber un causa emotional debe haber alcun perturbation mental.
Ego ha sempre apprendite que on debe esser indulgente a tal personas, e nota
ben, ego non ha un sol idea _qui_ poterea haber scribite tal cosas, mi
enunciation in iste caso es per consequente plenmente logic e non-emotional.

> [...]
> membros del IL_STRAT dice alcun
> cosa, alcun responsa... proque su
> silentio es proba del disgustante
> actiones que illos considera? O que?
> Nos necessita aere fresc in le UMI!
> Non crede tu que isto es importante
> pro le continuation del avantiamento
> progressive de Interlingua? Nos necessita
> aere fresc in le movimento, o le corpore
> morte del Institute facera multo plus
> odor, illo es un garantia emanate de
> mi dolor de haber essite dispreciate
> como amico e tractate como inimico.
> O proque debeva de esser de iste
> forma? Illo es un situation disgustante!

Naturalmente, le optime es que on non ha religiones al sito de interlingua in
un tal maniera que il se crea un association con interlingua a un non importa
qual religion, e ego fortemente protestava contra un proposition de crear
collaboration del UMI con un certe religion. Si individuos lo vole facer, OK,
ma non le organisation, isto es le clar cosa, e le mer die quando ego audi que
le UMI ha commentiate collaboration con un movimento religiose, ego va salir
del organisation. Ego non besonia UMI pro usar interlingua.

Del altere latere me non del toto disturba le facto que humanos discute le
religiones de tempore a tempore. Illos constitue un parte integral in nostre
vitas e il es sempre interessante apprender alque nove. In tal discussiones
ego participa pro apprender cosas que ego non sapeva.

Nota final. Cata lector es precate cambiar omne _io_ a _ego_ in iste texto.
Ego prefere iste forma, viste que illo de facto es international. Illo existe
como un termino psychologic in quasi _omne_ linguas europee, e viste que illo
ha le signification original de _ja(g)_ (nunc ego ha scribite le parola in 6
linguas per un parola!), _jeu_, _I_, _ich_ etc. ego lo usa con confidentia.

Isto reinfortia mi _ego_! :-)

E Jay, omne le horas que tu ha dedicate a interlingua es ben usate, non pro le
bucca immunde sed pro omne nos alteres qui apprecia tu collaboration e tu
participation in varie discussiones. Tu merita melior, tu lo sape e nos lo sape.

Le bandiera in alto! Avaaaaaaaaantia!

Libertate, Fraternitate e Interlingua! (Que crea equaltate lingual!)