From:
Kjell Rehnström <[log in to unmask]>
Date:
Sat, 22 Jan 2005 15:17:24 +0100
2005-01-21 kl. 16.17 skrev Chris B.:

> De facto, Kjell, io trova le condemnation de Gren un attacco chocante
> super,
> non solo le liberate del religion, ma plus generalmente le libertate de
> parola.

Isto es un position que multos ha prendite ci in Svedia.

Le cosa que certo es interessante a un jurista (juridico?) es le facto
que Svedia ha un lege contra "campania de diffamation de gruppo
ethnic". A mi aviso iste lege era originalmente tailorate pro stoppar
eventual campanias de denigration contra judeos. Il me sembla que illo
era prendite post le secunde guerra mundial e non durante o ante illo
(ego probara controllar isto).

Ante alcun anno(s) om cambiava le lege assi que illo pote anque
includer homosexuales, le quales, in mi memoria, antea "non poteva
esser reguardate como gruppo ethnic". Per le cambio le lege pote anque
esser usate pro contravenir denigration de homosexuales.

Quando le parlamento acceptava iste lege un forte critica contra illo
era que illo prohibi religiones - al minus christianismo - viste que il
ha locos in le biblia que es reguardate como denigrante a homosexuales.

Per isto, on diceva, le mer lectura de certe locos in le Biblia debe
esser un offensa e pote esser punite.

Il ha duo cosas que merita discussion. Debe on haber un lege contra
diffamation de gruppos etnic. In caso que le responsa es si, isto debe
anque concerner diffamation in un incontro religiose.

Il ha anque le opinion que on non debe haber leges special pro
diffamation de gruppos ethnic.

> [...]
> spectacular del altere candidatos al Incontro de Omne Candidatos). E
> quando
> ille recipeva le resultato expectate -- 0,1 per cento del ballottas --
> io me
> gaudeva del bon senso commun de mi co-urbanos.
>
> Hodie toto es cambiate: le stato subjice personas a punition solmente
> perque
> illes exprime o
> piniones impopular. In Canada, nos non jam es tanto avantiate
> que le svedeses; nonobstante, on ha imponite un mulcto super uno qui
> publicava citationes anti-homosexual del Biblio.

An isto significa que il anque in Canada ha un lege contra diffamation
de gruppos ethnic?

> Durante que tu, Kjell -- a mi grande suprisa -- pare approbar iste
> disveloppamento, forsan tu pote acclarar me le exacte limites de iste
> modo
> de censura ideologic.

Nos videra le sententia del tribunal le 11 de februario.

Ecce mi opinion. Ego nn es jurista, ma ego suppone que leges contra le
diffamation de gruppos ethnic non adjuta salvo in alcun casos. On debe
permitter un satis forte discussion. Il es melior que ille discussion
occurre con un intercambio de parolas e argumentos o que illo occurre
per violentia.

Del altere latere, si il ha le lege contra diffamation, e si on
considera que iste lege prohibi le libere practicamento de un religion,
alora lo que omne propagatores de odio debe facer es crear se un
religion, unn culto!

Le interessante question es, an le libertate de parola es subordinate
le derecto de parola o inversemente?

E es il non melior que on pote discuter le ennunciationes de scripturas
religiose, mesmo si illos non es in conformitate con le sentos de certe
gruppos.

Secundo le extractos del predication del pastor que ego ha audite, ille
habeva date un multo amplie personal interpretation de lo que se scribe
in le Biblia. I.e. il habeva minus Biblia e plus de Åke Gren!

> - Exemplo: Susan Sontag, le intellectual statounitese, recentemente
> morite,
> characterisava olim le racia blanc como "un cancere". Esque on debeva
> imprisionar la? O esque un mer mulcto habeva sufficerea?

Si illa diceva "racia nigre" illa certo haberea essite prosecutate. Ego
"crede" que in le notion "gruppo ethnic" on suppone un minoritate.

> - Exemplo: Theo van Gogh, le provocator nederlandese soleva appellar
> muslimes "futue-capras". Esque on pote dicer que su assassination per
> un
> extremista muslim era plus tosto un caso de punition *excessive*, e
> non un
> attacco super valores fundamental de nostre civilisation?

Ego crede que ille haberea essite prosecutate si ille habeva parlate de
"future-capras" (ille faceva un film, nonne?)

Le assassinator certo esserea prosecutite pro assassinato. Viste que il
non existe un lege que permitte que on assassina un persona qui
expressa un opinion on non pote vider isto como le acto de "prender le
lege in su proprie manos!"

> Nos nos accorda,
> nonne, que parolas offensive merita punition, ma non le pu
> nition capital --
> mulctos o imprisionamento, per favor! (Naturalmente, on deplora le
> aspecto
> vigilantista del cosa: il es le stato que debeva imponer omne
> punition.)

Claro. Ego totalmente concorda con te in isto.

Nostre radio diceva que iste van Gogh habeva facite multo inimig
ennunciationes contra le judeos in Nederland ante alcun annos. Le
detalios ego ha oblidate. Ille era un multo provocative humano.

> [...]
> (specialmente
> Sontag, ma anque van Gogh, ben que ille era un homine multo disgustose
> odiose de mi opinion). Il es anque mi opinion que le luctas del
> ecclesias
> christian super le thema de sexualitate es un debatto importante in le
> cultura actual, e le stato debe non resolver lo per supprimer le un o
> le
> altere latere. Ma si on non isto vale, on debe haber le derecto de
> exprimer
> le proprie opiniones, sage o stupide, offensive o ingratiante .

Ego es de accordo con te in isto.
> P.S. A basta le hobbit-troglydites de Flores! Oops, a qual prision
> debe io
> presentar me F

Hmm, usque il non ha un causa, tu pote esser quiete. :-)

Kjell R
P.S. Si le pastor Åke Gren haberea essite plus intelligente ille non
habeva scribite tanto de su proprie pensatas ma solo citate cosas del
scripturas sancte. In iste caso ille haberea facite su cosa plus un
cosa de derecto de religion, lo que probabilemente era su intention.