From:
Jay Bowks <[log in to unmask]>
Date:
Mon, 30 Sep 2002 00:14:03 -0400
Ecce on pote leger super
alcun amicos Interlinguan,
qui mantene un discussion
con Bob P. in quanto al
orthographia de Occi.

Le URL es...
Straniemente il pare
que le lista nunc pote
esser legite per non-membros.
Hmmm...
Amicalmente,
Jay B.

From:  "Robert Petry" <auliuniv@n...>
Date:  Sun Sep 29, 2002  5:57 pm
Subject:  Re: [occidental] Cosmoglotta in li historic orthographie?

> Don, yo ne comprende. Yo inviat li comment al
"interlingue" list, e vu inviat vor rasponse al "occidental"
list.

> Nu, Sr. Hartwig vive in 1927!!!
Li Interimari Academie e li Academie de Interlingue ha
decidet ti question in 1943 til 1947. Dunc, Sr. Hartwig, qui
ne have li publicationes pri ti decision vive in 1927 con li
ancian forme de Occidental. Noi deve vive in 2002 con li
decisiones fat del Academies e con li sanction de sr.
Edgar de Wahl!

> It es ridiculosi retornar a questiones de 1927 quande ili
esset decidet in 1943, 44, 45, 46 e 47.

> Sr. de Wahl aprovat li simplificat ortografie in su ultim
lettre pri Occidental.

> Esque noi deve retornar e destructer omni li
vocabulariums de 1947 til hodie proque sr. Hartwig desira
viver in 1927?? Ni li Interlingue Union hodie ni sr. Hartwig
have li autoritá changear li decisiones del Academie de
Interlingue sin reformar un nov Academie. Hodie ne
existe li Academie Interlingue in Europa.

> Dunc, li Occidental/Interlingue es nu standardisat! Sr.
Hartwig have su opinion, ma su opinion ne es basat sur li
factes ni li publicationes de Interlingue Academie.

> E ti es un facte. It ne es possibil changear li aprovat
regules. Ma, yo suposi que sr. Hartwig va dir que il es li
autoritá con su copie de 1927 o 1929 publicationes. Sr.
Hartwig continua usar li mollat sones vice li correct e
modern vocabularium in li Fundamental Vocabularium, li
Kemp-Pope Dictionary, li Woordenlijst Nederlands-
Interlingue, Li Svensk Occidental Ordbok, etc. Sr. Hartwig
have li Radicarium con li ancian paroles e mollat sones, e
li Pigal publication, e li Kosmoglotts con lor ancian
formes. Il ne comprende o desira li changes fat de li
AUTORITÁ del Interlingue Academie!

> Noi deve esser consistent in li presentation de
Occidental/Interlingue al munde. E li publicationes de
explication de sr. Matejka, sr. de Wahl, sr. Berger,
Berggren, Blomé, Sköld, etc, etc, have li autoritá, ne sr.
Hartwig.

> Li sol metode por changear li lingue es formar li
Academie Interlingue quam un oficial organisation e alor,
considerar li subjecte. Ma, li decision esset fat in 1943 til
1947.

> It es un repetition del sam erras de sr. Hartwig, e altri
individuales retornar discussiones queles es soluet!

Cordialmen,
Bob Petry

Am Sonntag den, 29. September 2002, um 08:52, schrieb
donald gasper:

retrogressiv si COSMOGLOTTA

condamnat al caprices del
logica. Occidental posse selecter li max bon
voy secun _su_ propri
spíritu, quam explicat ja s-ro de Wahl. Li
discussion pri li usu de un
orthographie "historic" o "phonetic" es ja vel'i e
till hodie ne es
soluet in un maniere, quel satisfá ambi parties.

http://amor.rz.hu-berlin.de/~h0444wow/cmg/
Principialmen es a comparar li punctus 6 till 9
in li essay "Essentie de
Occidental" de E. Pigal:
http://amor.rz.hu-
berlin.de/~h0444wow/cmg/c56_10.html#a06
)

tolerar solmen li altri
forme? Yo pensa, que it es li max bon voy,
lassar li decision simplicmen
al concret autor. Si vermen -- pos quelc
témpore -- on constata, que
reya consentiment inter li scritores, li scope es
attiñet. Si ne --
tande it es ancor tro tost por dictar un (quasi-
)solution.

on facilmen vide. Mem
mi articul, quel apparit alquande in Cmg, esset
scrit in ti
orthographie, ma li redactores decidet adapter
it al simplificat
scrition.

historic orthographie e
del fonetic ortografie. Lassa lor orthographie a
ambi gruppes. Si
alquande un decision por un ex les va esser
necessi, li vive self va
decider.

      From:  "Robert Petry" <auliuniv@n...>
      Date:  Sat Sep 28, 2002  7:10 pm
      Subject:  Cosmoglotta in li historic orthographie?

      > Ultim págine
      del Cosmoglotta Nró 296, Juli-septembre 2002

      > Cosmoglotta in li historic orthographie?

      > In nor nró 295 noi petit vos, car letores, lassar nos saver
      vor opinion pri COSMOGLOTTA. Noi mersía al eminent
      tchec linguist PhDr. Ing. Karel Podrazil qui opine que

      > "Interlingue es un excellent solution; it have un precis
      grammatica, e si it ne va abolir un ligament al etymologie,
      it va devenir ínattaccabil."

      > [Ma, Interlingue, nu, es ínattaccabil. rjp]

      > In nor próxim numeró noi va exposir plu detalliatmen li
      opinion de Karel Podrazil. Proque ja Adrian Pilgrim scri su
      árticul in li original version de Occidental, noi decidet por
      ti numeró "retornar al fontes" anc por li altri contributiones
      queles dunc ne es scrit in li simplificat orthographie.

      ======================
      > Yo crede que ti crea un problema.
      Durante li annus de 1950s til 1960s, Cosmoglotta havet
      un viage inter li historic e li simplificat ortografie. Ti esset
      un experiment vider quel es li plu maxim bon metode por
      Interlingue. Li resulte esset li simplificat.

      > Nu, li complet Fundamental Vocabularium, the K-P e altri
      documentes esset scrit con li decisiones del Acadamie e
      li Interimari Academie uniformisar li vocabularium. Dunc,
      noi hodie have li correct e final forme de Interlingue.

      > Dunc, ples ne continuar li activitá de un metode hodie, un
      altri metode deman, e alor, retornar li die post deman,
      etc. etc. ad infinitum.

      > Noi deve continuar con un metode de presentation si
      Interlingue va continuar crescer.

      > Li forte de Interlingue es su standard vocabularium e ti
      deve esser presentat in omni li oficial publicationes de
      Interlingue.

      > Sr. de Wahl preferet li ortografie simplificat e su final
      lettre esset pri ti subjecte.

      > Li mann con du mentes ne have stabilitá". James

      > Li pioneros de Occ/Interlingue havet quasi 100 annus
      perfecter Interlingue. E nu, noi va destructer ti labor?