From:
Allan Kiviaho <[log in to unmask]>
Date:
Tue, 5 Feb 2008 20:15:44 +0200
d[080205] x[Kiviaho Allan] z[KivA-H25mk]
s[Divulgation de interlingua - VIII]

Isto es optimemente legibile con le fonte
Courier new 10.

Estimate interlinguistas!

Post le serie de messages introductional io vole
suscitar le problemas con le divulgation de
interlingua ipse.

***************
Media principal
***************

Il non suffice que nos discute solmente in nostre
parve circulos interne e claudite o quasi claudite.

Nos debe entrar nos in le mundo real!

Mesmo le foros general del auxilingualismo, como
AUXLANG e CONLANG non suffice. Illos son occupate per
iste sorta de gente peculiar: Homines Auxiliar. Quasi
le totes de illes se adhere a un certe lingua
auxiliar - lo que illes usualmente defenda con
anglese - e nulle fortia in le mundo pote facer illes
abandonar lor heresias false.

Le media include inter alteres:
- jornales
- magazines
- television
- radio
- jornales e magazines in interrete [*]
-----
[*] Io ha travaliate in Uusi Suomi ("Nove Finlandia"),
in mi tempore le plus vetule jornal quotidian
finlandese (nascite in 1847, morite in 1991) jam in
1946 como galopino, in 1958 como correspondente de
chacos in un torneo in Yugoslavia, 1986-1991 con
cosas computatorial. Le jornal ha miraculosemente
reincarnate como jornal interretial in 2007 e su
proprietor e editor-in-chef es le filio del director
general de un grande corporation industrial
multinational - ubi io travaliava in 1975-1986 - e
ille ipse travaliava in le corporation que includeva
etiam Uusi Suomi ...
Io ha planate a facer propaganda pro interlingua in
iste jornal alicun die.

Io crede que il non pote esser difficile a publicar
articulos super interlingua in le media general.

Interlingua ha multe historias "plus grande quam le
vita" e multo pauc ha essite publicate de illo.

###################################################
William Hallam Tuck - le plus alte functionario del
IALA durante que interlingua nasceva e le Guerra
hibernal inter Finlandia e le Union Sovietic
###################################################

In 1951 quando interlingua era publicate, William
Hallam Tuck, le vice-presidente del IALA, era le
plus alte functionario del IALA, proque Stephen P.
Duggan e Alice V. Morris habeva morite in 1950!

Sr Tuck era initialmente un officiero in le marina de
guerra del Statos Unite como etiam Edgar de Wahl in le
imperial marina de guerra russe, i.a. durante le prime
guerra mundial.

W. Hallam Tuck era jam durante le prime guerra mundial
in servicio del adjuta humanitari, in Belgica e in le
Francia del nordwest que era occupate per Germania sed
le Statos Unite e Germania ancora non era in guerra
contra un le altere.

Tuck era "le homine de Hoover" (Herbert H. Hoover, le
ex-presidente del Statos Unite). Ille era nulle
persona paupere, ille i.a. possedeva un castello al
campo del battalia de Waterloo, le qual ille postea
vendeva al familia regal de Belgica.

William Hall Tuck conduceva multe operationes del
adjuta humanitari in varie partes de Europa sed a mi
grande stupefaction io fundava que ille era etiam in
Finlandia, durante le Guerra hibernal como
representante de Herbert Hoover pro Finnish Relief.

Le tragica in su mission era que le organisation de
Hoover voleva delivrar solmente ADJUTA HUMANITARI,
quando le qual que Finlandia desperantemente
besoniava era armas e altere material de guerra quando
illo (David con population minus que 4 million)
battaliava contra Golyat (plus quam 170 million) pro
su superviventia. Le situation es ben illuminate in un
caricatura que era publicate The Times, London, un die
ante le armistitio:
http://www.interlingua.fi/mili/1939_45/tuckguhi.htm#sponge