INTERLNG Archives

Discussiones in Interlingua

INTERLNG@LISTSERV.ICORS.ORG

From:
Edo Neilson <[log in to unmask]>
Reply To:
INTERLNG: Discussiones in Interlingua
Date:
Fri, 12 Jan 2001 07:11:50 +1100
George ha scribite:

> Un altere example, tote le linguas fonte ha 'terminar', le linguas
> iberic ha 'acabar', e le linguas non-iberic ha 'finir'.  Io crede que on
> deberea usar solo 'terminar'.

Interessante. Il me pare que 'acabar' ha cognatos in francese e anglese - 'achever' e 'achieve'. Forsan por alcunos il es un pauc difficil facer le connexion, sed le cambio de vocal e consonante es simil in le par reciper - 'recevoir'-  'reciper'. Io suppone que le parola iberic ha le mesme origine in 'ad capitem (a cabo, a chef)'.

Cambiante le thema nunc, io ha sempre usate le parolas grammatic latin - 'etiam', 'sed',  'nimis' etc, in celle casos ubi il non ha concordantia inter le linguas moderne romanic. Io face isto pro quatro rationes -
1) Gode ha sequite un sentiero similar in su scripturas, e si io va eliger un modello, il me pare que on cercarea vanemente un melior
2) le textos per le quales io ha apprendite Interlingua usava celle terminos - "Interlingua a prime vista" e "a Grammar of Interlingua'; e iste secunde es un del pilares de nostre lingua
3) le 'inter' de 'Interlingua' es importante a mi aviso; 'Interlingua' como lingua international debe batte se un sentiero neutral inter le linguas moderne romanic, sin favor
4) le regula de tres es fundamental in le formulation/extraction de Interlingua; il me pare que illo trahe con se alcun corollarios, pro exemplo -  le selection del radice latin in casos de terminos indispensabile ubi le linguas moderne care le concordantia

cordialmente
Edo