Date:
Wed, 4 Aug 1999 00:30:49 -0400
Ab Focsani
> Anque in le Statos Unite de America on es
> super le puncto de establir un nove organisation
> national pro interlingua. Io es multo contente del
> facto que durante le menses passate un gruppo
> de interlinguistas american ha discutite in le Internet
> como crear un tal organisation active american post
> que le ancian Interlingua Institute in New York ha
> rumpite su connexiones con le UMI e ha devenite
> inactive.
- per Piet C.

Piet es contente de que il ha un gruppo que parla
del necessitate de un organisation in le Statos.
Ma mi question es proque le Interlingua Institute
debeva morir? Qual son le rationes por su inactivitate
in prime loco?

Io debe dicer que sempre que io necessitava
materiales in re Interlingua, le Institute sempre,
sempre, sempre me adjutava. E io alsi vole
dicer que io lamenta le situation currente hic
in le Statos.

Esque le conferentiantes in Focsani poteva
parlar inter illos in re le situation hic in le Statos?
Esque illes ha alcun consilio pro nos?

Le situation currente es que si nos non ha le
Institute, nos non ha un organisation pro representar
nos hic in America. Nos necessita un organisation
como iste e nos necessita un entitate active pro
le publicitate e le provision de materiales pro
Interlingua e interlinguistas american.

Piet nos dice que...
> le ancian Interlingua Institute in New York ha
> rumpite su connexiones con le UMI e ha devenite
> inactive.

Ma si io comprende le situation correctemente
le UMI primemente rumpeva relationes con le
Institute debite a un miscomprension inter le
representativos danese e le Institute... es isto
ver o non??? Era le communicationes al
Institute inviate in Interlingua? anglese? o
per favor... non danese... dice me que le UMI
non insisteva in communicar se con alteres
in danese de omne linguas. ;-)

In tanto al reduction de miscomprensiones
nos debe confirmar un con omne alteres que
nos debe usar le belle lingua international,
Interlingua. Nos debe esser un exemplo pro
alteres, in special le nove interessatos. E nos
debe interessar nos in le situation global.
Nos necessita confirmar alsi nostre amicitia
le un con le alteres e non trovar causas pro
disputar e querelar.

Nostre fortia unite es multe vices plus
forte! Nos necessita pensar globalmente e
non personalmente. Le situation hic in America
non es un bon exemplo pro le mundo e nos
sape que il demanda un solution, e un solution
rapide. Nos necessita action nunc. Vamos
trovar un solution, si nos jungite, unite. De iste
maniera le action national es action global.
Le melioration de le situation in le Statos
es progresso pro le importantia global de
Interlingua. E non solmente in le Statos, ma
etiam in le altere paises ubi un organisation
active e vivente debe haber presentia.

Sincer e vostre amico globalmente,
Jay B.