From:
STAN MULAIK <[log in to unmask]>
Date:
Fri, 8 Sep 2000 16:25:31 -0400
***
>  Stan,
>
>  Que, secun tu opinion, es le causa-radice de iste problema?
>  Esque le cultura american subestima le carrieras scientific e
>  educative relative al carrieras in le mundo de interprisas?
>  Esque le stato expende troppo pauc monetas pro le systema
>  universitari e scholar, a causa del mania american (io monstra
>  mi prejudicios aqui!) contra le impostos, lo que produce un
>  imbalancia de salarios e conditiones de travalio? O esque il ha
>  altere explicationes plausibile?
>
>  Amicalmente,
>
>  Chris
***

Io opina que il ha plure causas del phenomeno de scarsitate de
studentes, facultate in le scientias.  Le major ration citate
in le pressa es le economia - il ha carrieras plus lucrative
in le commercio que in academia.  In le universitates on jam
ha programmas de studio que cerca a continuar se per attraher
nove studentes.  Mais istos require nove facultate quando
il ha facultate qui se pensiona.  Io opina que nos ora entra un
era in que un generation, como le mie, de facultate qui
entrava le universitates in le 1960s e 1970s se pensiona.
Le scholas del ingenieria electric (etc.) a Georgia Tech ancora
ha multe studentes.  Mais illes debe reimplaciar alcun de
lor facultate.  In le interim, lor studentes pote obtenir
melior positiones lucrative in industria e commercio que como
academicos.  Assi le scholas aqui non reproduce lor proprie
facultate.

Mais le problema non es confinate a facultate e studentes
del scientias.  Le economia ha crescite a tal un puncto
que il jam ha quasi complete empleamento.  Tote le
venditores de Òfast foodsÓ (McDonaldÕs, WendyÕs, Burger King)
que usualmente es capace de trovar empleatos in le
classes basse, ora ha multe positiones con necuno a
acceptar los.  Isto es evidente in tote le partes de
mi urbo, con signos in le fenestras del venditores, que
positiones de empleo es disponibile.  Isto va poner un
constriction super le expansion del economia.

Le Presidente-electe de Mexico visitava Presidente
Clinton pro urger que on liberalizar le leges de immigration
pro permitter plus mexicanos a venir al statos unite
legalmente pro prender le empleos super un base
temporari.  Nonobstante Clinton non pareva multo
enthusiastic super isto.  Ancora le industria de
computatores ha mandate le governamento a similarmente
permitter le empleo de programmatores e altere
professionales de India.  Le sector de construction
usa le obreros de mexico in numeros crescente.
(Le anno passate le equipa de obreros qui poneva un
nove tecto super mi casa esseva mexicanos - on dice
de Texas, mais io non es certe.  Le equipa de
obreros qui construeva un muro retenente al latere
de mi camino de entrata esseva mexicanos.  Le chef del
equipa habeva un prime obrero qui parlava le anglese,
e ille explicava in espaniol al alteros lo que on debe
facer.

Le Mexico es le Turchia del Statos Unite.

In altere parolas, il ha multe rationes pro iste
phenomenos.

Stan