From:
Peter Kovacs <[log in to unmask]>
Date:
Sun, 9 Oct 2005 09:23:50 -0500
On Fri, 7 Oct 2005 09:34:02 -0700, d gasper <[log in to unmask]> wrote:

>Car Peter,
>
>Io dubita le veracitate de iste statistica:
>
>Io non crede que 30% del population britannic
>maestrisa un lingua estranier.

Esque tu apprecia le proportion minus?

>E io suspecta que le procentage de hungaros bilingue o
>multilingue es plus alte.

Il depende de que nos tene a esser bilinguismo o multilinguismo. Secundo le
plus moderne conception del linguistica applicate bilingue o multilingue es
qualcunque persona, qui jammais ha apprendite ulle lingua estranie durante
su vita (mesmo non memorante ulle parola ex illo activemente, habente lo
solmente in su "vocabulario passive"). Ma in general un bilinguo (? - un
homine bilingue) o un multilinguo (? - homine multilingue) pote esser un
persona, qui usa regularmente e systematicamente duo (o plure) linguas in su
vita quotidian, applicante duo (o plure) linguas in le differente terrenos
del vita, dunque in differente situationes e/o con differente personas
(differente linguas con le matre e con le patre; con le amicos,
co-scholares, empleo, marita, infante, etc.).
Le bilinguismo o plurlinguismo ha anque un altere "subgruppo" (?), que
refere al bilinguismo traditional p. ex. a gruppos ethnic, minoritates
national non-hungare habitante desde seculos in le territorio del pais,
p.ex. Hungaria. Traditionalmente illes parla 1. lor proprie linguas e 2. le
lingua del circumstantia, del stato, del societate plus vaste; i.e.: le hungaro.
In iste relation io pote dicer, le Hungaria de ora ha assatis pauc
minoritates ethnic national. E illes (specialmente le juvenes) parla sempre
minus lor lingua de origine, dunque il ha pauc "bilinguos" (?) hungarian in
iste respecto.

>Le movimentos pro ido e esperanto ha essite satis
>forte in Hungaria

Le movimento de esperanto es forte anque ora, ma illo de ido solmente era
forte (respectivemente significante) olim. Nunc un movimento pro ido in
Hungaria non existe.

>Anque hodie esperanto es multo popular como
>lingua studiate pro le examines public.

Si, proque al scholas alte e universitates il es obligatori in Hungaria
haber un "examine lingual" medie o superior (forsan le nomines de isto son
differente de pais a pais: il se tracta de un papiro, que attesta le
cognoscentias lingual del persona in question in un concrete lingua estranie
al grados "basic", "medie" e "superior") pro haber un diploma universitari o
de schola alte (non solmente pro studentes de linguas, ma pro omne le
studentes; mesmo studentes de linguas non pote seliger le linguas, le quales
illes studia; solmente un altere). Multe studentes non ha habilitate
lingual, e illes non ha planos con le linguas, illes non se interessa super
linguas, ma illes debe e vole seliger linguas facile, in le quales on pote
attinger resultatos rapidemente pro acquirer le papiro. Pro isto illes
selige soventemente non le anglese o le germano, ma le esperanto e le romani
(un lingua del romas / tsiganos), que son recognoscite in Hungaria como
linguas del quales on pote haber un "examine lingual". Ma il es importante a
accentuar, que le esperanto (e le tsigano) es seligite per studentes non
interessate in le linguas, ma in le papiro, e illes non deveni
"esperantistas" pro isto (o non multes, ma multo pauches). In iste respecto
on non pote dicer, que pro isto, desde iste possibilitate esperanto es "plus
popular" in Hungaria.

>Alora, pro que non interlingua?
>
>Gasper Donald

Iste possibilitate con le esperanto - que illo es recognoscite como un
lingua vivente e assi illo es equal con ulle lingua national (anglese,
germano, bulgaro, espaniol, japonese, etc.) quando il se tracta de acquirer
un "examine lingual" - es multo cognoscite in Hungaria e on, quando on
incontra interlingua (on automaticamente collige interlingua con esperanto
in le mente de uno), sempre me demanda, esque on pote acquirer "examine
lingual" de interlingua (similemente al esperanto, italian, germano o ulle
altere lingua). Un interessato mesmo pensa, interlingua poterea esser (plus)
cognoscite in Hungaria, si iste possibilitate de haber un papiro de illo
existeva... Que a dicer a iste personas...?

Péter KOVÁCS

=====================================================Pro disabonar te del lista, invia un message a
[log in to unmask] con le texto:

  UNSUBSCRIBE INTERLNG