From:
Luca Ghitti <[log in to unmask]>
Date:
Tue, 19 Nov 2002 19:36:59 +0100
> In iste momento WNYC, mi local station de radio public, ha un interview
> per Leonard Lopate (qui frequentemente interviewa personas multe
> interresante) con Umberto Eco. Eco parla de su nove romance, que es
> scripte in un lingua imaginari del seculo 12, comprehensibile al
> parlantes de italiano moderne. Iste, naturalmente, creava difficultates
> in hacer le traductiones in anglese, german, etc.

Umberto Eco ha scripte un romance duo annos retro "Baudolino". In su prime
capitulo, ille usava un italiano archaic del seculo dece-secunde multo
amusante ma bastante comprensibile pro me; ille voleva crear un sorta de
italiano que se poteva parlar a ille seculo. Multo probabilemente Eco non ha
errate de multo! Ecce alicun phrases del libro:

"Ratispone anno domini mense decembri MCLV kronica Baudolini cognomento de
Aulario.
Io Baudolino di Galiaudo de li Aulari con la testa ke somilia un lione
alleluja sieno rese Gratie al siniore ke mi perdoni.
Habeo facto il rubamento più grande de la mia vita cio è preso da uno
scrinio del vescovo oto molti folii ke forse sono cose de la cancelleria
inperiale et li o gratati quasi tutti meno ke dove non veniva via et adesso
o tanto Pergamino per schriverci ke  volio cioè la mia chronica anca se non
la so scrivere in latino.
se poi mi scoprono ke i folii non ci sono più ki sa ke cafarnaum viene fuori
et pensano ke magari è una Spia dei vescovi romani ke voliono male
all'imperatore federico ma forse non li importa a nessuno in chancelleria
schrivono tutto anca quando non serve et ki li trova (questi folii) non se
ne fa negott".

Esque vos pote comprender alique?

Luca Ghitti