From:
Jay Bowks <[log in to unmask]>
Reply To:
Jay Bowks <[log in to unmask]>
Date:
Wed, 11 Aug 1999 10:02:45 -0400
>Iste reaction de intolerantia es exactemente le ration pro le qual io pensa
que
>iste foro non es un bon loco de discussiones religiose. Ab nostre amicitate
>ligate al amor pro Interlingua, nos ha nunc un situation ubi un persona
accusa
>le altere de non cognoscer le "via correcte" de creder in Deo! Basta, per
favor!
>Si on vole parlar re themas religiose, que on se scribe privatemente!
>Esteban

Car Esteban,
gratias pro tu incoragiamento pro exercer plus tolerantia.
Le ration pro le filo de discussion esseva le inclusion de
discursos religiose in le programma del conferentia e in
le sito official del UMI. Io non crede que un organisation
secular ha le directo de imponer un opinion al publico si
illo non lo propone officialmente. Il necessita haber plus
distinction de illo que es official e private.

Le UMI es un societate aperte a qualque personas se
interessa in Interlingua. Le differentias inter Paolo e io
jam ha annos que esseva obvie. Ma io sempre essayava
de tractar a ille in un forma amical e sin prejudicios. Ma
como il me pare obvie alsi que le conferentias ha le
influentia de Paolo como clerico semi-official io de
necessitate ha parlate proque il pare esser un del
rationes que le Interlingua Institute e le UMI habeva
differentias de opinion.

Io vive in le Statos Unite e hic on respecta le division
del stato e le religion. Paolo veni de un tradition ubi
le stato es le religion. Le horrores del calvinistas mesmo
como le catholicos antique que conflagrava al hereticos
es exemplo de su intolerantia. E ben que pote on trovar
pro excusar ille horrores? Nunquam! Illo esseva peccatos
contra le humanitate. E personas que se altia pro dar
discursos in re themas religiose primemente necessita
repudiar le horrores del hypocritas politico-theologic.

Secun io comprende le Interlingua Institute es nunc morte.
E le odor de su disgustante putrefication va attachar se
al vestimentos de omne qui esseva implicate. Io como
uno que non sapeva lo que occurreva detra le curtinas
esseva attaccate per gente del IL_STRAT, de lo qual
io ha affirmation de membros que non del toto concorda
con lor discussiones. E non solmente io ma alsi alteres
como Kjell, un persona que io admira e que considera
un del fortias in publicar le belle lingua international.
Que faceva nos contra illes?

Alcun del personas in alte postos me ha inviate documentos
que demonstra le cosas horribile que passava detra le
curtinas. E nunc io pote comprender melio que le puncto
del religion esseva solmente un pretexto. E como es ver
io alsi pote dicer que lo que me infuria non es le resultato
del situation, ma le processo. E lo importante non es le
discussion de themas religiose, ma le respecto pro le
ideas de alteres. E quando io me senti denigrate e dispreciate
e sin haber facite cosa alcun a alteres que io pote vider
illo evelia in me un sentimento vindicante e un furia justificate.

Io vole haber bon relationes inter le altere interlinguistas
e me. Io sempre acceptava le pena de dicer in publico
mi regrettamento si io faceva alcun error o diceva alco
in le qual io non usava bon judicamento. Io essaya haber
humilitate e non me considera melio que necun altere
persona. Ma illo non le da le derecto a alteres pro denigrar
e insultar mi nomine.

E tunc hic le question. Es que nos va continuar le inclusion
de certe opiniones religiose in un foro public e secular
al exclusion de alteres?

Sincer e amicalmente,
Jay B.