From:
Mario Malaguti <[log in to unmask]>
Date:
Sat, 13 Jan 2001 12:19:12 +0100
Pro construer un responsa breve io debe reutilisar iste duo messages jam
note, ma on debe haber patienta.
A iste puncto, e postea un cena de heri vespera, vermente robuste, que pote
io scriber re iste themas? Ben, vide infra.

>From: Kjell Rehnstrom <[log in to unmask]>
>Date: Thu, 11 Jan 2001 20:29:46 +0100

>site
>peu
>(et
>
>On debe sempre haber un periodo de initiation. Certo como le parlator de
>russo
>quando ille ascolta le ucrainiano le prime vice o le svedese qui primo audi
>norvegese. Vermente basta ascoltar un altere dialecto del lingua maternal!

Como dicer: non esser jammais contente. O alteremente: perque si io tocca le
video con mi dito non assume io le themas in mi cerebro?
Eh! Ancora alcun annos, forsan. Al momento nos debe adaptar nos como in le
passato!

>très
>la
>que
>
>Es isto vermente un opinion authentic apud le francesea?

Anque io comprende poco iste rationamento e io prefere non tractar lo, si
illo non venira rendite in maniera plus comprensibile pro me.

>l'idée
>est
>
>Naturalmente il ha rationes historic. In le comenciamento del seculo XXI

Iste Cellus con le XXI seculo non facera ille un poc de confusion?

>(vinti-prime) le classes erudite (educate) in Svedia parlava le francese e
>le
>germano. Nunc multo poco personas parla le francese apud nos. Le majoritate
>parla le anglese como prime lingua estranier.
>
>Ego pote demonstrar me ipse como un exemplo. Ego studiava le francese in
>cursos
>vespertin (nos habeva solo anglese e germano in mi schola). Il ha nulle
>difficultate comprender un texto general in francese ma ego non es capabile
>scriber un sol parola sin controllar scrupulosemente le orthographia!

Como io te comprende! Ma anque le franceses es in nostre situationes,
solmente que illes es franceses. Nostre professores improvisemente diceva:
Ora nos face un dicte'e!
E illes dictava un pagina de bestialitates le plus absurde pro introducer le
pejor realitates de iste meravilose lingua, que iste personas faceva de toto
pro facer me lo odiar.
Mi votation era: 0, 1, al maximo 2, quando le minimo era 6!

>In mi plus heretic momentos ego mesmo pensava que interlingua poterea
>(forma
>conditional) esser un plus simple modo scriber pro le franceses :-)
>
>Il ha etiam altere cosas que pote esser chocante. In le paises scandinave
>multe
>personas (ego incluse) usa tu in vice de vos. In alcun paises isto pote
>esser
>un collision cultural!
>
>Ego spera que le studios de interlingua essera interessante. Mi
>recommendation
>es: lege multe textos.

Io prefere leger poco ma scriber con mi parolas re illo que io legeva.

>Post que vos ha un bon fundamento de textos, ego
>recommenda le studio del grammatica. Il ha un bon grammatica de interlingua
>_in_ interlingua. Si vos vos senti confortabile con le anglese il ha anque
>le
>grammatica de Alexander Gode e Hugh Blair. Studiante le exemplos pote esser
>un
>bon adjuta.
>
>Interlingua a prime vista es integremente in interlingua. Etiam un bon
>libretto.
>
>Amicalmente
>
>Cellus

Le melior grammatica que on pote studiar es illo 'de non studiar le
grammatica'!

Obviemente isto es ver non in modo absolute, ma illo es ver si le exerticio
in le lingua es quotidian e attente.

Comocunque nos continua a facer comparationes inter nostre linguas quando in
le Union Europee, io es convincite re isto, nos jammais habera un
organisation politic como illo del USA ma, al contraio nos sera le Europa
del Regiones e le Europa de nostre meraviliose diversitates cultural e,
obviemente, linguistic.
Il le tempore, como sempre in le passato, latino doce, necun lingua que nos
hodie practica se salvara como in le ideas de qualque purista, perque un
lingua non es un grammatica, ma un realitate qui vive omne die con le visos,
e ille nasce sin grammatica. Le grammatica es un recerca posterior al
apparer de omne lingua.
E iste mi rationamento vole conducer a concluder que, il non sera un lingua,
il non sera interlingua, qui habera un suprematia in le UE, ma il sera le
lingua que le europeos, in lor totalitate e in lor integration economic,
politic, social, militar, quotidian, facera nascer como nove cultura
europee.
Assi un die on harera un minoritate que studiara le italiano, como hodie in
le mundo on ha un minoritate que studia greco e latino, perque le origines
es un patrimonio que on non ha le convenientias de perder.
Ma le filios de nostre filios parlara europeo in le quotidian con dialectos
local, obviemente.

Mario, Europeo nascite.