From:
Date:
Sun, 22 Feb 1998 09:30:09 +0300
Jay scribeva:
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
>Un del problemas con le lingua anglese es le
>facto que illo es multo difficile de pronunciar lo...
Seque un historia de Far Eastern Revew, was it?

Durante mi tempore como inseniante de svedese a adultos, in mi prime gruppo
io habeva 5 thailandeses. In thai il ha implosivos in vice de explosivos
como in nostre linguas. Isto significa que un thai pote pronunciar un _p_
non per expirar le aere sed facer un implosion! On simplemente ferma le
labios e isto es lo!

Mi studentes thai habeva naturalmente le mesme problema con le svedese - ma
inversemente! Le parola thai pro _dece_ es _sip_ e  io audiva sempre solo
_si_! Ma le thailandeses poteva audir si io diceva _si_ o _sip_ per un
implosion. Pro un homine adulte - habente plus que 12 annos - il exige
multe labor apprender audir le implosivos e logicamente pro homines de Asia
sud-est il es lo mesme.

In ille tempore io habeva facite mi prime contactos con interlingua e io
pensava a vices, an interlingua esserea plus clar in lor buccas que le
svedese. Un persona qui solmente sape le svedese essente in mi etate
haberea TREMENDE difficultates apprender cata lingua estranie includente
tal linguas facile como interlingua e esperanto!

Si tu del altere latere ha apprendite le mesme typo de linguas como juvene
le cosa essera multo plus facile. Ergo, si thailandeses in le etate de 9
annos apprenderea interlingua illes haberea le plen accesso al linguas
europee e bon adjuta in le apprender de anglese postea, lo que essera
necessari in nostre tempore.

E inverse naturalmente, si infantes europee apprende thai o cantonese in le
etate de 9 annos illes habera un bon fundamento pro su apprension de
linguas simile in etate adulte.

Forsan lo plus importante del inseniamento del infantes tunc non es le plen
apprender de un massa de linguas, viste que le mer acquisition del lingua
maternal es un processo exigente plus de energia que nos pote imaginar e
pro isto non pote esser disturbate de troppo de input ex altere linguas, ma
que on es equipate per un arsenal phonetic e structural pro uso futur - si
on se trova in le situation ubi on debe apprender un lingua sud-est-asiatic.

Kjell [log in to unmask]
Kjell Rehnstroem
Vaenortsgatan 87
S-752 64  UPPSALA