From:
"Jay B." <[log in to unmask]>
Reply To:
Jay B.
Date:
Fri, 10 Jun 2005 13:44:19 -0400
Car Giovanni,
Le articulo  non presenta tote le veritate del
situation. Io ha apprendite anque que le
Sra. Vanderbilt-Morris esseva un del
membros directoral del Academia pro
Interlingua, que illa esseva un usator
de Esperanto, usque qual nivello on
non sape, e illa se interessava multo
in le interlinguistica in general e le
problema del disveloppamento de un
lingua usabile in le communication
international. Isto dicite, illa sempre
esseva interessate in le disveloppamento
del nove lingua per IALA, mesmo facente
un petition al Academia pro Interlingua
pro usar le nomine 'interlingua' pro le
nove lingua de IALA jam que le lingua
esseva in le mesme branca naturalistic
del interlinguistica e multo similar, ma
basate sur recercas plus moderne e non
solmente sur le latino classic, como esseva
le Latino sine Flexione o Interlingua de
Peano, le qual usava le Academia pro
Interlingua.

Assi, le IALA comenciava con le idea
que forsan un del auxilinguas in uso
in le 1920s poterea esser promovite
como le lingua international de futuro,
ma le recercas probava que illes careva
un supporte bastante scientific, assi le
IALA veniva al decision, con le supporto
del Sra. Morris de disveloppar un nove
lingua basate sur recercas interlinguistic.
Variantes del lingua secun le recercas
esseva trovate, un sondage del linguistas
e personas involvite o interessate in iste
question duceva al decision de continuar
con un lingua plus o minus como le
Interlingua presentate in le IED e non
como le Esperanto/Ido (le quales esseva
rejectate per le resultas del sondage).

Depost le morte del Sra. Morris, Sr. Gode
e Blair continuava con le promotion del
nove lingua de IALA e illo recipeva bon
benvenitas in le mundo scientific. Ma le
situation in le Statos Unite depost le morte
de Blair e Gode non duceva al continuate
supporto del lingua, e le ver promotion
del lingua veniva al europees, personas
como Ric Berger, Bakonyi, e multe alteres
alcun de illes que nos ha ancora con nos
in le movimento pro le promotion del
lingua belle e international. Assi hodie
il ha divertente conferentias in Europa
pro le promotion de Interlingua, ma non
hic in le Statos Unite, nos spera le die
in le qual nos habera conferentias hic
anque in le Statos... forsan... pro honorar
le memoria del Sra. Morris e Gode/Blair e
alteres.

Con salutes amical,
Jay B.